Uvod
     
  IMG  Nabídka vozidel IMG  My a prodej
IMG  Prodej na klíč IMG  
IMG  Financování
    IMG
  Pneuservis Auto Rupexim Katalog pneu Auto Rupexim  
  IMG  Mechanické opravy IMG  Autoskloservis
IMG  Autolakovna IMG  Diagnostika vozidel
IMG  Autoklimatizace
    IMG

Test autoservisů

Deník Mladá Fronta DNES v příloze svého úterního vydání 13.1.2015 zveřejnil Test autoservisů. 1_mf_dnes_logo.png

U vozu Škoda Yeti nasimulovali několik závad a testovali jaký bude výsledek u jednotlivých náhodně vybraných autoservisů.

Testovali 3 značkové autoservisy Škoda a tři nezávislé autoservisy, zařazené do některých ze servisních sítí.

Jedním s testovaných nezávislých autoservisů byl i náš AutoRUPEXIM.

Výsledek testu dle názoru redaktora si můžete přečíst níže v kopii článku.

Přes kladný výsledek testu našeho servisu se domníváme, že je třeba doplnit komentář, což jsme učinili pod kopii článku.

(Pro zvětšení klikněte na obrázek)

test_mf_dnes.jpg

 

Ve výsledku testu nám je vytýkána především zákazníkem neschválená oprava kabelového svazku dveří a její "neodborný" způsob opravy s tím, že dle výrobce je v takovém případě doporučená výměna celého kabelového svazku.

1) Se zadavatelem zakázky je před diagnostikou elektrické závady vždy konzultováno, že v případě odhalení závady, kdy bude případně část vozu rozebraná a bude možné opravu provést v řádech stokorun, bude rovnou provedena.

2) Jakožto nezávislý autoservis zákazníkům máme možnost nabídnout levnější variantu oprav a údržby vozidel při zachování a dodržení všech předpisů a standardů výrobce vozidla. Toto je jednou z hlavních výhod, kterou u nás zákazníci hledají. Pokud nás tedy zákazník osloví s opravou vozu, kde je možné poškození opravit a není nutné hned měnit celé díly, jako například v tomto případě, kdy bylo možné přerušený kabel opravit, aniž by bylo nutné měnit celý kabelový svazek, byla zvolena tato varianta.

K výtce odborníka, že opravovaný kabel bude mít mnohem kratší životnost než kabel nový, můžeme z několikaleté zkušenosti uvést, že způsob, jakým kabely v podobných místech opravujeme, nevykazuje nikterak kratší životnost, než kabel nový. Jen doplním, že daný vůz byl 5 let starý, tudíž životnost nového kabelu byla přesně 5 let, což na moderní vůz není nikterak dlouho.

Ano, dle výrobce je doporučená výměna celého kabelového svazku za 2.500,-Kč. Je to ale to správné řešení pro zákazníka, který nehodlá zbytečně platit drahé výměny ve značkových autoservisech a očekává jiný přístup?

 

Chtěli bychom i zmírnit tvrzení, že ke správné diagnostice je třeba jen špičková "značková" diagnostika.

Ano, dnešní moderní vozy vyžadují špičkovou diagnostiku a proškolené mechaniky, tím vším však disponují i kvalitní nezávislé autoservisy. Navíc autoservisy zařazené do některé z kvalitních servisních sítí podléhají podobné neustálé kontrole, jako značkové servisy ze strany výrobce. Tím je i zde zaručená vysoká kvalita a úroveň služeb.

Jak ale z testu vyplývá, při výběru nezávislého servisu se musí mít zákazník na pozoru a vybírat i podle rad, které redaktor v článcích uvádí. Není totiž servis, jako servis.

Závěrem bychom uvedli, že porovnání cen za opravy mezi značkovým a nezávislým autoservisem na diagnostice závad za 3.000,-Kč je nepřesné. Rozdíl v ceně oprav mezi značkovým a nezávislým autoservisem se projeví především při následných opravách.

V článku MF DNES je dále uvedena cena za následně provedené opravy na testovacím voze Škoda Yeti ve značkovém autoservisu, která se dle redaktora vyšplhala na 38.000,-Kč.

Pro názornost zde uvádíme kalkulaci stejné opravy v AutoRUPEXIM s tím, že u silentbloků uložení předních ramen není z textu redaktora zřejmé, zda byly měněny všechny čtyři, nebo jen některé. Do naší kalkulace jsme tedy uvedli výměnu všech.

I tak by zákazník při stejné opravě v našem servisu ušetřil minimálně 5.000,-Kč, celková cena by byla 33.000,-Kč přičemž je otázkou, proč bylo nutné měnit celou hnací hřídel levého kola, která tvoří téměř čtvrtinu ceny opravy. Nebylo i zde k dispozici levnější řešení?

Takto by vypadala kalkulace opravy v našem servisu:

(Pro zvětšení klikněte na obrázek)

 kalkulace_auto_rupexim_1.jpgAKTUALIZACE DNE 14.1.2015:

Na základě reakcí kolegů z oboru i ostatních, kteří článek v MF Dnes četli, doplníme několik zásadních poznatků, snižujících důvěryhodnost a pravdivost jak samotného testu, tak doplňujících článků.

1) Redaktor v předmluvě uvádí, že nasimulovaná chyba EGR ventilu způsobí hlášku na diagnostickém přístroji "snímač zpětného vedení výfukových plynů - signál příliš malý" a tedy, že každý mechanik, který věci rozumí, ví, že je problém v elektroinstalaci, neboť hláška pro vadný EGR ventil by byla jiná. Přesto je následně ve výsledku testu uvedeno, že nejlépe hodnocený značkový autoservis nejprve navrhoval výměnu EGR ventilu a až následující den se opravil a navrhl již pouze opravu konektoru. Redaktor to ve výsledku testu kvituje jako férové jednání, měl by to spíš klasifikovat jako jeho štěstí. Jak je totiž možné, že by tolik vychvalovaný značkový servis udělal takovou fatální chybu a vůbec ho napadlo navrhnout výměnu EGR ventilu?

Jak je vidět, i ve značkových autoservisech je to o lidech stejně tak, jako všude jinde.

2) Výsledek testu je přinejmenším taktéž k zamyšlení. Porovnáme-li servis umístěný na třetím místě se servisem umístěným na místě čtvrtém zjistíme, že:

- V servisu na třetím místě trvala oprava a diagnostika o den déle než v servise na čtvrtém místě.

- V servisu na třetím místě byla prohlídka vozu sice o 200,-Kč levnější, žádné závady při ní však neodhalili auto je prý "v cajku".

- Když značkové servisy dodržují výrobcem předepsané normočasy a ceny originální dílů, jak je možné, že cena za banální jednoznačně danou výměnu kabelového svazku dveří je v každém z testovaných značkových servisů jiná a to v rozmezí od 2.000Kč do 3.500Kč. Právě servis na třetím místě byl jednoznačně nejdražší.

Je tedy výsledek relevantní? Ano, na čtvrtém místě jsme se umístili my. Naše hodnocení a komentáře se tak mohou zdát zavádějící. Nechť to však posoudí každý sám. Chtěli jsme jen čtenářům otevřít prostor pro zamyšlení.

 

 

Rupexim, s.r.o.
Vídeňská 343, 252 42 Vestec

Email: info@rupexim.cz

(c) 2013, Jan Slabý - IT market All rights reserved. Partnerké weby